صبا ویژن
طنیــن یـاس
منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید دیروز : 2
  • کل بازدید : 112582
  • تعداد کل یاد داشت ها : 92
  • آخرین بازدید : 103/2/25    ساعت : 11:50 ص
پنج شنبه 89/10/9 2:33 ع

 

پیام های حماسه نهم دی

حمایت از ارزش های دینی : ملت ایران در نهم دی بار دیگر به جهانیان نشان داد که باور های دینی در راس لرزش های آنان قرار دارد و این ملت هرگز پذیرنده وارد شدن هیچ خدشه ای به ارزش های دینی نیست . هر چند دشمنان انقلاب و اسلام در روز عاشورای 1388 با تبلیغات گسترده تلاش کردند تا چنان وانمود سازند که ملت ایران از آرمان های دینی به ویژه اصلی ترین بخش فرهنگ شیعه یعنی «شهادت» گریزان است ، اما ملت بزرگ و انقلابی ایران در نهم دی به جهانیان نشان داد که فرهنگ ایثار و شهادت در ایران همواره در راس باورهای دینی قرار دارد و هیچ عاملی نمی تواند آن را از باورهای اعتقادی ملت ایران جدا سازد .

تجدید پیمان با ولایت و رهبری : دشمنان در فتنه 88 ، همه تلاش خویش را برای جدایی ملت و رهبری به کار بستند . آنان به زعم خود بر آن بودند تا با تبلیغات فریبنده ، چنان وانمود کنند که میان ملت ولایت مدار ایران با رهبری فاصله ایجاد شده است . ملت ایران با حضور پر شور در حماسه نهم دی ، بار دیگر ولایی بودن خویش را به رخ جهانیان کشیدند و تاکید کردند که « ولایت مداری » همچنان از اصلی ترین شاخصه های این ملت می باشد .

انسجام و تحکیم ملی : دشمنان انقلاب و ایران پس از انتخابات سال گذشته تلاش های بسیاری صورت دادند تا به زعم خویش شکاف و چند دستگی را در میان ملت ایران نشان دهند . محافل رسانه ای و سیاسی غرب در تبلیغات گسترده از هر فرصتی برای رسیدن به نیات شوم خود بر ضد وحدت ملت ایران استفاده کردند . آن ها با غبار آلود ساختن فضای پس از انتخابات و بهره گیری از برخی فریب خوردگان ، برای رسیدن به نیات شوم خویش فعالیت های گسترده ای صورت دادند . آن ها حتی سعی داشتند از مراسم های مذهبی نظیر مراسم عاشورای حسینی برای تحقق نیات خود در جهت برهم زدن اتحاد ملت بهره برداری کنند . در پاسخ به این فتنه انگیزی ، ملت ایران در حماسه عاشورایی در تجمعی میلیونی به خیابان ها آمدند و ضمن سر دادن فریاد وحدت ، به جهانیان نشان دادند که هیچ ترفندی نمی تواند اتحاد و همدلی ملت ایران را خدشه دار سازد.

الگوی بصیرت و آگاهی : نکته و پیام بسیار مهم حماسه بزرگ نهم دی را باید نمایش بصیرت و آگاهی ملت عظیم و سرافراز ایران اسلامی دانست. هر چند پس از انتخابات ، برخی از خواص با سکوت و بیان نادرست برخی مسائل ، در مسیر نادرست قرار گرفتند و سردمداران غرب نیز از عدم بصیرت و آگاهی آن ها برای رسیدن به منافع خویش بهره برداری کردند ، اما ملت بزرگ ایران در نهم دی درسی بزرگ از بصیرت و آگاهی را برای این افراد و جهانیان به نمایش گذاشت. ملت ایران در این روز ، حضور میلیونی در این صحنه را امری ضروری دانسته و با تجمع بزرگ عاشورایی ، اولا بر فضای غبارآلود شده کشور ط پایان کشیدند و صراحتا اعلام داشتند هرگز در برابر آنانی که در پی تضعیف ارزش های دینی و انقلابی باشند ، سکوت نمی کنند . ثانیا به خواص نشان دادند که نمود عینی بصیرت و آگاهی ، اقدام و عمل به موقع در زمان مناسب است و سکوت نمی تواند راهکار پایان دادن به فتنه های طراحی شده از سوی دشمنان باشد.  






نوشته شده توسط : مرضیه علی بیگی بنی

      
پنج شنبه 89/10/9 2:27 ع

« راهپیمایی 9 دی ، نیاز لحظه ها بود که مردم به خوبی این نیاز را تشخیص دادندو به یکی ازقله های تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شد. »       

                                                                                         مقام معظم رهبری «مد ظله العالی»

  

پیام تبریک:

نهم دی سالروز خروش انقلابی امت حزب الله بر ضد اندیشه سیاه و دروغین فتنه گران را پاس می داریم.






نوشته شده توسط : مرضیه علی بیگی بنی

      

 

نهم دی ؛ حماسه بزرگ عاشورائیان

نهم دی 1388 روزی بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است. در این روز ، ملت بزرگ و سرافراز ایران در حماسه ای بزرگ به خیابان ها آمدند و تجمع بزرگ و میلیونی عاشورائیان را برگزار کردند . محور این حرکت ، پاسخگویی به دشمنان انقلاب و اسلام بود که تلاش داشتند در روز عاشورای حسینی ضمن زیر پا گذاشتن ارزش های دینی و اعتقادی ملت ایران ، از آن برای رسیدن به خواسته های سیاسی خویش بهره برداری کنند . حرکت پر شور ملت ایران چنان گسترده بود که به حق ، نهم دی را به نام «روز پیوند عاشورایی امام و ملت » نام نهادند تا برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت برسد . حرکت میلیونی ملت ایران در حمایت از ارزش های دینی و انقلابی چنان گسترده بود که حتی محافل رسانه ای و و سیاسی نیز لب به اعتراف به این حضور خود جوش و میلیونی ملت ایران گشودند. حماسه بزرگ عاشوراییان در نهم دی پیام های بسیاری را به همراه داشت به گونه ای که بسیاری اذعان کردند این حماسه ،بیمه شدن دوباره انقلاب و ارزش های انقلابی را در پی داشت.  

 

 

 

 

 

 

  






نوشته شده توسط : مرضیه علی بیگی بنی

      

 

اهداف طرح هدفمند کردن یارانه ها

?) تحول اقتصادی

دکتر احمدی نژاد وقتی دولت را از خاتمی تحویل گرفت، گفت بزرگترین آرزوی من هدفمند کردن یارانه هاست زیرا او می دید بخش عمده ای از سرمایه دولتی به جای اینکه صرف نوسازی صنایع، ارتقاء تکنولوژی و فن آوری، صرف سرمایه گذاری برای تولید و اشتغال شود به عنوان یارانه ها هزینه می شود و منابع عظیمی در سال از دست دولت و جامعه خارج می شود و اگر این منابع به اقتصاد برگردد و تبدیل به سرمایه های ملی شوند می تواند به عنوان یک مولد در اقتصاد خود را مطرح کند و بر این اساس طرح تحول اقتصادی را در هفت محور: اصلاح امور گمرکی، مالیاتی، ارزی، بانکی، بهره وری، توزیع و یارانه ها را با استفاده از کارشناسان و اقتصاددانان با شیوه جهادی و درگیر نشدن با چالش ها در مبانی نظری، اساس کار خود قرار داد.

?) عدالت، مدیریت مصرف، ارتقاء بهره وری، رفاه اجتماعی و اشتغال

در طرح هدفمند کردن یارانه ها، هدف حذف یارانه ها نیست بلکه هدفمند کردن آن و ایجاد عدالت در یارانه هاست زیرا امروز یارانه ها بیشتر به مصرف اقشار مرفه جامعه می رسد و آنها به علت تمکن مالی از کالاها به قیمت یارانه ای بیشتر استفاده می کنند. هدف دیگر طرح، مدیریت مصرف است. مصرف لجام گسیخته شرکت های دولتی و بنگاه های اقتصادی و تولیدی که امروز چندین برابر استانداردهای جهانی است و مثل خوره به جان درآمدهای ملی افتاده است و آنها را نابود کرده است باید مهار شود و این طرح برای تعدیل مصارف عمومی، دولتی و سازمانی است و هدف دیگر این طرح ارتقاء بهره وری است زیرا دولت هزینه یارانه ها را با نگاه تولید محور صرف نوسازی صنایع و مدیریت دانش و ارتقاء فن آوری و تکنولوژی خواهد کرد و یک حرکت پرشتابی در ارتقاء بهره وری و در نتیجه کنترل تورم بوجود خواهد آورد. بعلاوه سرمایه های سرگردان که چون امواج سرکش بر ساحل اقتصادی کوبیده می شود در مجرائی که کارگزاران ایجاد می نمایند قرار گرفته و در خدمت تولید قرار می گیرند.

?) تبدیل نگاه مصرفی به منابع و درآمدهای ملی به نگاه سرمایه گذاری

جهت گیری اقتصاد ما امروز، مصرف منابع و درآمدها است و نه سرمایه گذاری آنها.طرح تحول اقتصادی دولت و خصوصا محور هفتم آن یعنی هدفمند کردن یارانه ها، در راستای تبدیل جهت گیری اقتصاد از مصرف درآمدها به سرمایه گذاری درآمدهاست و به عبارت دیگر تبدیل درآمد از یک سرمایه زیرزمینی به یک سرمایه روزمینی است تا اقتصاد بیمار این جامعه به یک اقتصاد سالم، چابک و پراشتغال برای نسل کنونی و نسل های آینده تبدیل شود و ملت بجای آن که از سرمایه ارتزاق نماید از سود و بازده سرمایه ارتزاق نماید تا سرمایه حفظ و توسعه یابد و این امر اشتغال و رفع بیکاری و رفاه اجتماعی را توسعه خواهد بخشید. تا سال ???? با فرض هر بشکه ?? دلار، ???? میلیارد دلار برای یارانه بنزین باید هزینه شود اما با این طرح، این مبلغ صرف ساخت وساز، تولید و ایجاد اشتغال خواهد شد.

?) قدمی اساسی برای قطع وابستگی به درآمد نفت

پایین بودن قیمت یارانه ای سوخت و کالاهای اساسی و خدمات و سایر اقلام تحت پوشش یارانه ها اولا مصرف بی رویه را بالا برده است، ثانیا فرصت سرمایه گذاری نسبت به آن را از کف ما ربوده است، ثالثا ما را از خلاقیت و نوآوری و توجه به قطع وابستگی اقتصاد به درآمد نفتی غافل نموده است.

بعنوان مثال ایران نسبت به انرژی های خورشیدی و بادی غنی است اما به علت پایین بودن انرژی فسیلی، از این انرژی ها غافل شده ایم. همینطور درآمد بادآورده نفتی و مصرف آن، ما را از روی آوردن به منابع دیگر برای درآمد غافل ساخته و همین امر سبب شده است تا روحیه خلاقیت، نوآوری و اصلاح الگوی مصرف در جامعه پایین باشد.

?) کاهش مصرف وجهش در تولید ناخالص ملی

نخستین تاثیر هدفمند کردن یارانه ها کاهش ??درصدی مصرف انرژی است که معادل بودجه عمرانی کشور و معادل ایجاد شغل برای یک میلیون نفر است. میزان مصرف انرژی درسال ??، ?? میلیارد دلار و تولید ناخالص ??? میلیارد دلار یعنی به ازای هر یک دلار نفت، گاز و انرژی ? دلار بدست می آوریم درحالی که در دانمارک ?? دلار، انگلیس ?? دلار، ژاپن ?? دلار و ترکیه ?? دلار است. قهرا با این طرح جهش در تولید ناخالص ملی و بازده اقتصادی ایجاد خواهد شد.

? نقش تعیین کننده مردم در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها

انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران در گذر از شرایط سخت و گردنه های صعب العبور، مرهون ایفای نقش تعیین کننده مردم و رهبری بوده است. طرح هدفمند کردن یارانه ها نیز یکی از گردنه هایی است که نظام برای تحول اقتصادی باید از آن عبور کند و مردم در این حرکت نیز مانند جنگ تحمیلی، تحریم، جنگ های قومیتی و گروهکی، فتنه سبز و ... نقش تعیین کننده دارند. بر این اساس ملت سلحشور ایران با توجه به محورهای ذیل باید ایفای نقش نماید:

?) بصیرت و هوشیاری

دشمنان خارجی و داخلی دریافته اند که با این طرح، اقتصاد مبتلا به غده سرطانی یارانه های غیرهدفمند، معالجه می شود و برای مردم تحول اقتصادی، رفاه، عدالت اجتماعی و ارتقاء بهره وری را به دنبال خواهد آورد و در نتیجه همبستگی و وحدت ملی و رابطه دولت و ملت مستحکم تر شده و امید دشمنان برای تضعیف وحدت ملی و مخدوش نمودن رابطه دولت و ملت به یاس تبدیل خواهد شد، براین اساس با هجمه رسانه ای درصدد هستند تا با مطرح نمودن اکاذیب و مطالب بی اساس در مورد طرح از جمله افزایش تورم و گرانی و عدم موفقیت آن و القاء شورش مردمی و...، روحیه مردم و در نتیجه پشتوانه مردمی آن را تضعیف نمایند. بنابراین مردم مانند همه مراحل انقلاب باید با بصیرت و هوشیاری توطئه های تبلیغاتی دشمنان را با اعتماد به دولتمردان و تبعیت از رهبری خنثی نمایند.

?) استقامت و پایداری

در این حقیقت تردیدی نیست، ملتی که علیرغم خواست استکبار جهانی قله های عزت، افتخار و قدرت را طی می کند در سر راه خود با سختی ها، مشکلات و موانعی مواجه است که باید با قدرت و استقامت این مشکلات را در نوردد و کنار بزند. ملت سلحشور و مقاوم ایران اسلامی قله های امنیت، شکوفایی علمی و فن آوری و پیروزی در ?سال دفاع مقدس، خودکفایی، ایجاد نهضت بیداری در جهان و صدور انقلاب اسلامی، پیروزی در جنگ نرم، پیروزی در میدان تحریم ها و تبدیل تهدیدها به فرصت ها و... را در سایه صبر، مقاومت و ایستادگی طی نموده و در این راه هزاران شهید، آزاده و جانباز به اسلام هدیه کرده و هزینه های زیادی را پرداخته است، به نحوی که می توان گفت بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این ملت هزینه های این مقاومت و پایداری است.

طرح هدفمند کردن یارانه ها گردنه ای است برای دستیابی به قله تحول اقتصادی، عدالت اجتماعی و رفاه و بهره وری و قهرا دارای موانع و مشکلاتی است که ملت مانند گذشته با قدرت و استقامت آنها را پشت سر خواهند نهاد.

?) مدیریت صحیح زندگی و صرفه جویی

گذار از زندگی یارانه ای به زندگی تولیدی و مولد و به عبارت دیگر گذار از ارتزاق از سرمایه های ملی به ارتزاق از بازده های سرمایه گذاری سرمایه های ملی امری است که بدون آن اقتصادی مطابق با شان اسلام و نظام اسلامی حاصل نمی شود و این گذار نیاز به یک مدیریت جدید زندگی و صرفه جویی از طرف آحاد ملت دارد. ترک عادت به زندگی توام با اسراف و عدم وجود الگوی صحیح مصرف مستلزم آن است که الگوی مصرف خود را تصحیح و با صرفه جویی و برنامه ریزی دخل و خرج خود را براساس شرایط جدید قیمتها تنظیم نموده و دیدگاه مصرف گرایانه به سرمایه ملی را به دیدگاه تولیدی و مولد تغییر دهیم.

?) نظارت سازنده بر اجرای طرح از ناحیه مردم

ملت شریف ایران نباید نسبت به طرح، نگاه منفعلانه داشته باشد بلکه باید با نظارت و نقد سازنده و بدون تاثیرپذیری از جنگ روانی دشمن، مشارکت و نقش فعالی در اجرای این طرح ایفا نماید. مردم باید بدانند اگرچه دولت موظف است با مدیریت دقیق و صحیح، طرح را بنحو احسن اجرا نماید اما مشارکت عمومی و نقد سازنده مردم دارای جایگاه مهمی درتحقق اهداف طرح می باشد. آرزوی موفقیت برای دولت در اجرای این طرح داریم.






نوشته شده توسط : مرضیه علی بیگی بنی

      

 

 

 

ویژگی های بسیجیان به عنوان یاوران راستین اسلام و انقلاب اسلامی از دیدگاه قرآن و کلام امام خمینی(ره)

1-     محبت خدا

      نخستین ویژگی مدافعان راستین ارزشهای دینی ، محبت خداست . قرآن درباره این ویژگی می فرمایند : یحبهم و یحبونه

(خداوند) آنان را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند .

امام خمینی (ره) درباره این ویژگی می فرماید :

اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم ، چه کسی سزاوار تر از بسیج و بسیجیان خواهد بود .

2- جهاد در راه خدا

دومین ویژگی یاوران راستین اسلام که نشانه دیگری از ایمان و محبت حقیقی به خداوند متعال و دوستی با دوستان او و دشمنی با دشمنان اوست ، جهاد در راه خداست : یجاهدون فی سبیل الله

جهاد در راه خدا ف در واقع به معنای به کار گیری همه توان در پیکار با همه ضد ارزشهای اعتقادی ، اخلاقی و عملی با هدف ایجاد حکومت بزرگ اسلامی و در جهت رشد و تکامل جامعه انسانی است .

امام خمینی (ره) نیز بسیج را لشکر مخلص خدا دانست که پیروانش برای اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی با عشق و فداکاری اذن شهادت و رشادت سر دادند. « بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین و آخرین امضاء نموده اند .»

بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن اذن شهادت و رشادت سر داده اند .

 3- فروتنی و سر افرلزی

عشق به خدا و عشق به همه زیباییها و همه ارزشهای اعتقادی ،اخلاقی و عملی و نیز دشمنی با همه زشتیها و ضد ارزشهاست . دوستی با خدا ، دوستی با همه دوستان خداوند متعال و دشمنی با همه دشمنان اوست . تولا و تبرا نخستین شاخه محبت حقیقی نسبت حضرت حق تعالی است . انسان نمی تواند با خدا دوست باشد و دوستان و ارزشهای الهی را دوست نداشته باشد و دشمنان خدا و ضد ارزشها را دشمن ندارد .

براین اساس ، یاوران راستین اسلام از نگاه قرآن با دوستان خدا که اهل ایمان اند ، فروتن و مهربان اند و در برابر دشمنان خدا که کفار نامیده می شوند سر فراز و قاطع « اذله علی المومنین اعزه علی الکفرین »

امام خمینی (ره9 که خود یکی از یاوران واقعی و راستین اسلام هستند ، همواره خود را در برابر مومنان عصر خویش یا همان بسیجیان ف فروتن و خاضع می نمودند و به فروتنی و تواضع بسیجیان نسبت به مومنان و مردم غبطه می خوردند و بسیجی بودن را مایه افتخار خود می دانستند .« من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند ، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود ، بسیجی ام. »






نوشته شده توسط : مرضیه علی بیگی بنی

      
یکشنبه 89/9/7 2:42 ع

پیام تبریک :

هفته بسیج برتمامی عاشقان خمینی (ره ) بنیانگذار بسیج و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی ) اسوه و الگوی حقیقی بسیجیان مبارک باد.






نوشته شده توسط : مرضیه علی بیگی بنی

      
یکشنبه 89/9/7 2:36 ع

پیام تبریک :

خجسته سالروز عید ولایت و امامت بر تمامی عاشقان پیرو ولایت و امامت مبارک و فرخنده باد .






نوشته شده توسط : مرضیه علی بیگی بنی

      
یکشنبه 89/9/7 2:33 ع

18 ذیحجه بزرگترین عید

 

الا که رحمت ، آیتی ز رحمت علی بود                                     همه کتاب انبیا حکایت علی بود

بهشت و هر چه اندر او عنایت علی بود                                    اجل نعمت خدا ولایت علی بود

                                                                                                         «فواد کرمانی »

18 ذیحجه روز عید غدیر عید ا... اکبر و عید آل محمد علیهم السلام و عظیمترین اعیاد است . نامش در زمین روز میثاق ماخوذ و جمع مشهود است و روایت است که از حضرت صادق (ع) پرسیدند که آیا مسلمانان را عیدی هست غیر از جمعه و اضحی (قربان ) و فطر . فرمود بلی . عیدی هست که از همه حرمتش بیشتر بیشتر است . راوی گفت : کدام عید است فرمود آن روزی که نصب کرد حضرت رسول (ص) امیر المومنین (ع) را به خلافت خود و فرمود هر کس که من مولا و آقای اویم پس علی مولا و آقا و پیشوای اوست و آن روز 18 ذیحجه است .

روز غدیر روزی است که حضرت موسی (ع) بر ساحران غلبه کرده و خداوند آتش را بر ابراهیم خلیل (ع) سرد و سلامت نموده و حضرت موسی (ع) یوشع بن نون را وصی خود گردانیده و حضرت عیسی (ع) شمعون الصفا را وصی خود قرار داده و حضرت سلیمان (ع) رعیت خود را بر استخلاف آصف بن برخیا اشهاد کرده و جناب رسول خدا (ص) ما بین اصحاب خود برادری افکند . 

 






نوشته شده توسط : مرضیه علی بیگی بنی

      
دوشنبه 89/7/26 9:33 ص

                                                        

                          

 

هرگز دلی شکسته نمانده پشت دری که یکسره باز است

پیام تبریک:

میلاد گل بوستان عصمت و مقتدای اهل دل امام علی بن موسی الرضا (ع )مبارک باد.

 






نوشته شده توسط : مرضیه علی بیگی بنی

      

 

 

گزیده پیام مقام معظم رهبری در گنگره بزرگداشت امام رضا(ع 

 

در تمام دوران 140 ساله میان حادثه عاشورا و ولایت عهدی امام رضا (ع) جریان وابسته به امامان یعنی همان نهضت علوی همیشه خطرناکترین دشمن دستگاههای خلافت به حساب می آمد در این مدت بارها زمینه آماده ای پیش آمد و مبارزات تشیع به پیروزیهایی نزدیک گردید.اما هر بار موانعی برسر راه پیروزی نهایی پدید آمخد، اما امام هشتم با تدبیر الهی برمامون فایق آمد.

سال 201 هجری یعنی سال ولایت عهدی آن حضرت یکی از پربرکترین سالهای تشیع شد و نفس تازه ای در مبارزات علویان دمیده شد و این همه به برکت تدبیر الهی امام هشتم و شیوه حکیمانه ای بود که آن امام معصوم در این آزمایش بزرگ از خویشتن نشان داد .






نوشته شده توسط : مرضیه علی بیگی بنی

      
<      1   2   3   4      >