صبا ویژن
طنیــن یـاس
منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 3
  • کل بازدید : 112222
  • تعداد کل یاد داشت ها : 92
  • آخرین بازدید : 103/1/30    ساعت : 6:6 ع

 

 

سران فتنه کسانی هستند که هنوز هم در باورهای کور خود گرفتارند و این غرور آنان است که نمی گذارد به اشتباه خود اقرار کنند، حر بن ریاحی به اشتباه خود اقرار کرد توبه کرد و برای این کار جان خود و پسرش را نثار راه آقا امام حسین(ع) در کربلا کرد، ولی فتنه گران سال88 اقدامات خود را اشتباه نمی دانند برای همین هم حاضر نیستند به اشتباه خود اقرار کنند، حالا دوستان و هم فکران خود را جلو می فرستند تا مظلومیت نداشته خود را به اسم تفرقه نکنید یا فراموش کنید پنهان کنند  .
کجای پیام کربلا مذاکره بوده؟
در پیام کربلا، امام حسین(ع) به مریدانش یاد داد که می توان با قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم کرد و داغ باطل بودن باطل را بر پیشانی ستمکاران و حکومتهای شیطانی زد.
پیام کربلا این بود که در مقابل طاغوت درس سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شکستن ستمکار را به فدایی دادن و فدایی شدن دانست.
پیام کربلا سطح فکر بشریت را برای فرار و برون رفت از ذلت و تحقیر شدگی یک انسان ارتقا بخشید.
پیام کربلا در ملت اسلام، حماسه و غیرت ایجاد کرد، حمیت و شجاعت و سلحشوری به وجود آورد.
پیام کربلا به دنیا نشان داد که اساس ستم هر چند عظیم باشد در برابر حق چون پرکاهی خواهد بود که بر باد خواهد رفت، پیام کربلا نشانی از زوال ظلم و بیداد بود نه مذاکره.
پیام کربلا خلق و خوی منفی ترس و یاس را کنار زد تا این اخلاق منفی و شکست ‏پذیرانه را دگرگون سازد.
پیام کربلا الگویی برای پیروزی پیروان آن حضرت در هر زمان و مکان در برابر ظالمان و ستمگران می باشد.
پیام کربلای حسینی تبلور یک الگوی راهبردی در هر زمان و مکان برای احیای دین و ارزشهای معنوی در اندیشه ها، جان ها، زندگی ها و تربیت و سازندگی انسانی است که اگر به درستی تبیین گردد شکست در آن معنا ندارد.
پیام کربلا این بود تا به انسان های سرکش و زیاده خواه بفهماند که ظلم و استبداد، مقام و موقعیت، شرف و بلند مرتبه گی نمی آورد.
پیام کربلا عزت و سرافرازی در برابر اخلاق ذلت، و تسلیم ‏پذیری بود، نوعی اخلاق بلند نظرانه که دیدگاه انسان را به دنیا و زندگی و دلبستگی‏ های آن دگرگون می ‏ساخت.
پیام کربلا فداکاری و گذشت و ایثار، ایمان قوی، صبر، رضا و تسلیم، عمل بر محور حق، شجاعت روحی و صلابت بود.
و حالا انقلاب اسلامی ایران پرتویی از پیام کربلا و انقلاب عظیم الهی آن است، انقلابی که کاخ ستمگری را با خون در هم کوبید و کاخ سلطنت شیطانی را فرو ریخت


 

حر بن یزید ریاحی آزاد مرد کربلا

 

 






نوشته شده توسط : مرضیه علی بیگی بنی

       مطلب قبلی : آدینه که می شود ....